آموزش استفاده از رینگ لایت

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه اکثر عکس‌ها و فیلم‌های زیبایی که اخیراً دیده‌اید، نور و کیفیت بالایی دارند؟ خب، اگر فکر می‌کردید که دلیل این امر آن است که آنها از یک دوربین بسیار گران قیمت استفاده می‌کنند ، قطعا در اشتباه هستید. اکثر این عکاسان و ویدیوسازان صرفا به دلیل استفاده از یک قطعه نورپردازی منحصر به فرد به نام رینگ لایت قادر به تولید این فیلم‌ها و عکس‌های با‌کیفیت هستند.

 

از رینگ لایت چگونه استفاده کنیم؟

 

همان طور که از نامش پیداست وسیله‌ای است که لامپ‌های LED در آن به صورت دایره‌ای چیده شده‌اند. مزیت این روش این است که نور به صورت یکنواخت در سراسر صورت پخش می‌شود و دوربین فرایند فوکوس کردن و ایجاد تعادل دما و رنگ را بسیار آسان تر انجام می‌دهد.

رینگ لایت به چشمان مدل تاکید مضاعفی می‌دهد و به ایجاد تصویری زیبا کمک می‌کند. بسیاری از مردم نمی‌دانند که با کمک آن می‌توانند سایه‌های سخت را از پس زمینه سوژه حذف کنند و تصاویر را زنده‌تر نشان دهند.

 

آموزش استفاده از رینگ لایت

 

دو نوع رینگ لایت وجود دارد که ممکن است با آنها آشنا شده باشید

 

رینگ لایت های خارج از دوربین

این نوع رینگ لایت‌ها به یک پایه نور خارجی متصل می‌شوند، دامنه وسیعی از نور را ارائه می‌دهند و دارای دیافراگم بزرگی هستند که دوربین می‌تواند در وسط آن قرار بگیرد. این وسیله معمولاً طیف وسیعی از نور را به طور مداوم ارائه می‌دهد که باعث می‌شود برای فیلم‌برداری و عکاسی استودیویی بسیار مفید باشد؛ اما برای موقعیت‌هایی که به یک انفجار قوی نور در یک محیط تاریک نیاز است، کمتر مفید هستند.

 

رینگ لایت های روی دوربین

(گاهی اوقات به آن فلاش حلقه‌ای گفته می‌شود) در جلوی لنز شما نصب می‌شوند و دامنه‌ی باریکی از نور را ارائه می‌کنند. این وسیله بیشتر توسط عکاسان ماکرو و یا برای اهداف علمی استفاده می شود (ممکن است عکاسان صحنه جرم و جنایت را در حال عکاسی با رینگ لایت در فیلم ها دیده باشید). در این حالت رینگ لایت در انتهای لنز قرار می‌گیرد، هیچ نگرانی در مورد سایه انداختن دوربین یا لوله لنز روی سوژه شما وجود ندارد و به شما این امکان را می‌دهد که نور را در مکان‌های تاریک و دارای سایه بتابانید.

 

چه زمانی از رینگ لایت استفاده کنیم؟

 

عکاسی پرتره

رایج ترین استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره است. اضافه کردن نور اضافی می تواند پوست شما را سالم‌تر نشان دهد و تصاویر جذاب‌تری از شما ثبت شود.

 

عکاسی تبلیغاتی

استفاده از رینگ لایت برای عکاسی از غذا و محصول، راهی عالی برای اضافه کردن نور اضافی به چیزهایی است که از آنها عکس می‌گیرید؛ اما از آنجایی که مستقیم نیست، لازم نیست نگران تابش خیره کننده‌ای باشید که ممکن است تصویر شما را خراب کند.

 

مراحل عکاسی با رینگ لایت

 

عکاسی و فیلمبرداری با استفاده از رینگ لایت بسیار آسان است. می توان آن را به یک فرآیند ساده و چهار مرحله ای خلاصه کرد:

  • رینگ لایت را روی یک پایه یا در جلوی لنز خود نصب کنید.
  • نور حلقه را در مقابل سوژه خود قرار دهید.
  • تنظیمات نوردهی دوربین خود را به صورت دستی تنظیم کنید.
  • یک شات بگیرید.

اگر خوب به نظر می‌رسد، پس به عکاسی ادامه دهید. اگر خیلی روشن یا خیلی تاریک است، می‌توانید با تیره کردن یا روشن کردن خروجی نور رینگ لایت یا با افزایش و کاهش دیافراگم، سرعت شاتر یا ISO تنظیمات لازم را انجام دهید.

 

ضبط ویدیو با رینگ لایت

 

نکات استفاده از رینگ لایت

 

استفاده از برق شهری

نکته مهمی که باید قبل از وصل کردن رینگ لایت به آن توجه کنید این است که آیا می‌توان برای تامین برق آن از لپ‌تاپ استفاده کرد یا خیر؟ با توجه به روشنایی بالای آنها، مصرف برق می‌تواند از آنچه اکثر پورت‌های USB  ارائه می‌کنند بیشتر باشد و اگر مستقیماً به پورت USB وصل شود، می‌تواند به لپ‌تاپ یا رایانه شخصی آسیب برساند. توصیه می‌کنیم در صورت نیاز از شارژر تلفن یا حتی پاوربانک از USB استفاده کنید.

 

قرار دادن دوربین وسط نور حلقه

اگر از تلفن هوشمند یا دوربین دیجیتال برای فیلمبرداری خود استفاده می‌کنید، مکان ایده‌آل در مرکز نور حلقه است. با قرار دادن دوربین در وسط رینگ لایت و نزدیک به منبع نور عملا سایه‌ها از بین می‌رود و بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

 

استفاده از رینگ لایت با دوربین لپ‌تاپ

بدیهی است که نمی‌توانید لپ‌تاپ را در وسط نور حلقه قرار دهید، بنابراین فقط سعی کنید نور را در لبه بالایی صفحه نمایش قرار دهید تا چهره‌تان به درستی روشن شود.

 

بررسی نوردهی و انعکاس محیط

قبل از شروع عکاسی یا فیلمبرداری سعی کنید رینگ لایت را در فواصل مختلف دورتر از خود قرار دهید تا محل مناسب را بیابید. جایی که منبع نور قرار می‌گیرد می تواند تأثیر قابل توجهی بر خروجی نهایی داشته باشد.

به طور طبیعی شما باید از سطوح بازتابنده در عکس اجتناب کنید، که در صورت استفاده از عینک ممکن است مشکل بوجود بیاید. اگر از عینک استفاده می‌کنید باید سعی کنید نور را به گونه ای زاویه دهید که مستقیماً به لنزها نتابد. همین امر در مورد قاب عکس یا سایر اشیاء براق موجود در اتاق شما نیز صادق است.

 

تنظیم دمای رنگ

برخی از رینگ لایت‌ها دارای قابلیت کنترل دمای رنگ هستند که می‌توان میزان گرم یا سرد بودن نور را تنطیم کرد. دمای رنگ بالا منجر به نور سفید خشن و آبی‌تر می‌شود که شبیه به نور روز است، در حالی که دمای پایین‌تر مانند نور شمع ملایم‌تر است. زمان خود را صرف بازی با تنظیمات مختلف کنید تا ببینید چه چیزی دوست دارید.

اگر رینگ لایت شما دارای کنترل دمای رنگ نیست، همچنان می‌توانید با استفاده از فیلترهایی که روی نور می‌بندند و مانند عینک آفتابی عمل می‌کنند سطح سفیدی را تغییر دهید. اگر فیلتر ندارید، می توانید پارچه نازکی را روی نور بپوشانید تا روشنایی را تغییر دهید، فقط اجازه ندهید که پارچه خیلی داغ شود!

 

تغییر میزان روشنایی

یک قانون کلی خوب این است که هر چه نور را روشن‌تر تنظیم کنید، دوربین با دقت بیشتری رنگ‌ها را ثبت می‌کند و حس واضح‌تری از فیلم می‌گیرد. بنابراین، اگر به دنبال آن ظاهر پر جنب و جوش هستید، افزایش روشنایی به شما کمک خواهد کرد.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید