انواع رینگ لایت موجود در بازار

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت (Ring Light) به معنای نور حلقه‌ای است. رینگ لایت‌ها امروزه کاربرد ویژه‌ای در عکاسی و فیلمبرداری دارند و افراد گوناگونی به منظور ثبت عکس ها و فیلم های زیبا و چشم نواز از آن‌ها استفاده می کنند. در این مقاله از فوتوگالری حسین جوان با رینگ لایت بیشتر آشنا خواهید شد.

رینگ لایت‌ها در سایزها و اندازه‌های گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. اما باید اشاره کرد که انواع رینگ لایت‌های موجود در بازار در دو نوع نصب شونده برای تلفن همراه و ایستاده هستند. در واقع نوع نصب شونده برای تلفن همراه همانگونه که از نام آن مشخص است، نصب آن بر روی گوشی موبایل انجام می‌شود. سایز آن به نسبت کوچک است و اغلب برای عکاسی‌های سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل ایستاده بیشتر در آتلیه‌ها کاربرد دارد. رینگ لایت‌های ایستاده بر روی چهارپایه قرار می‌گیرند و در اندازه‌ای بزرگتر از مدل قبلی در بازار موجود هستند.

 

طرز استفاده از رینگ لایت

 

آموزش عکاسی و فیلمبرداری با رینگ لایت

اگر می خواهید برای عکاسی و فیلمبرداری از رینگ لایت استفاده کنید، باید در مورد استفاده از آن به نکاتی توجه کنید و سرسری از کنار آن‌ها رد نشوید. چرا که توجه به آن ها سبب خلق تصاویر و عکس‌هایی بی‌نقص و باکیفیت خواهد شد. در ذیل به بیان این نکات پرداخته ایم.

 

دوربین را در وسط رینگ لایت قرار دهید

اولین نکته ای که هنگام استفاده از رینگ لایت (Ring Light) باید به آن توجه کرد، قرارگیری دوربین عکاسی یا تلفن همراه است. باید توجه کنید که دوربین را در وسط رینگ قرار دهید. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که توجه به آن سبب حذف سایه ها و دستیابی به بهترین نتیجه از عکس خواهد شد.

 

تنظیم موقعیت رینگ لایت

رینگ لایت را مستقیماً جلوی سوژه تنظیم کنید تا توزیع نور به صورت یکدست و یکنواخت انجام شود.

 

تنظیم نور رینگ لایت

پس از آن، نوبت به تنظیم نور رینگ لایت می‌رسد. با استفاده از تنظیمات آن قادر خواهید بود که نور را سردتر و یا گرم تر کنید و با توجه به آن، عکاسی و فیلمبرداری خود را آغاز کنید.

 

فاصله‌ی سوژه از رینگ لایت

فاصله‌ی صحیح سوژه از رینگ لایت نکته‌ای مهم در آموزش عکاسی با رینگ لایت است. فاصله‌ی سوژه از رینگ لایت بسته به عواملی متعددی تعیین می‌شود، اما بهترین فاصله‌ی سوژه از رینگ لایت بین ۵۰ تا ۹۰ سانتی‌متر توصیه می‌شود. فواصل بیشتر موجب تاریکی و فواصل کمتر از آن سبب روشنایی زیاد سوژه خواهد شد.

 

آموزش فیلمبردای با رینگ لایت

 

انواع رینگ لایت موجود در بازار

رینگ لایت‌های موجود در بازار در انواع و رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند که در ذیل به اختصار در مورد هر یک از آن ها پرداخته ایم.

 

رینگ لایت گوشی موبایل

این نوع از رینگ لایت قابل نصب بر روی گوشی موبایل است. دارای سایز کوچکی است و به وسیله‌ی باتری شارژ می‌شود. با استفاده از این Ring Light امکان ثبت تصاویر زیبا و باکیفیتی را برای خود به ارمغان آورید. همچنین بهره‌مندی از آن موجب پخش و توزیع یکنواخت نور در عکاسی سلفی خواهد شد.

 

فلاش رینگ لایت

نصب این نوع رینگ لایت بر روی قسمت جلویی دوربین انجام می‌شود. باتری منبع تغذیه آن است. استفاده از این نوع رینگ لایت بیشتر در عکاسی ماکرو مشهود است.

 

رینگ لایت مستقل فلوئورسنت

اتصال این نوع رینگ لایت به یک منبع ثابت نور برقرار است. این رینگ لایت روی یک سه پایه قرار دارد. شما به جای استفاده از Ring Light گوشی موبایل قادر خواهید بود با قرار دادن گوشی موبایل یا دوربین خود درون این نوع رینگ لایت یک عکاسی زیبا انجام دهید. استفاده از این نوع رینگ لایت بیشتر در آرایشگاه ها و آراستن مو رایج است.

 

رینگ لایت مستقل LED

این نوع رینگ لایت دارای یک نوع منبع تغذیه است که به آن متصل شده است. همچنین جهت عکاسی بر روی سه پایه از آن استفاده می‌کنند. در واقع به منظور عکاسی یا فیلمبرداری دوربین یا گوشی موبایل درون آن قرار می دهند. این نوع رینگ لایت دارای قابلیت تنظیم دمای نور است. رینگ لایت LED بیشتر در زمینه های مد، زیبایی و گریم کاربرد دارد.

 

برای آشنایی بیشتر با نورپردازی به مقاله "نورپردازی در عکاسی" مراجعه کنید.

 

مزایای استفاده از رینگ لایت

▪︎ بهره‌گیری از رینگ لایت در عکاسی و فیلمبرداری موجب خلق تصاویر پرتره زیبایی خواهد شد.

▪︎ همچنین به‌کارگیری این وسیله موجب کاهش چین و چروک و همچنین کک و مک‌های صورت شخص خواهد شد. همین امر در زیبایی صورت فرد بسیار تاثیرگذار است.

▪︎ علاوه بر آن، افزایش دوچندانی چشمان از دیگر اثرات استفاده از رینگ لایت خواهد بود.

▪︎ رینگ لایت، نور را به صورت یکنواخت و ثابت توزیع می‌نماید.

▪︎ حذف سایه‌های شدید از دیگر مزایای به‌کارگیری انواع رینگ لایت است.

▪︎ با استفاده از این وسیله قادر خواهید بود که هزینه های عکاسی را کاهش دهید.

▪︎ استفاده از Ring Light بسیار آسان و ساده است.

▪︎ نمایش جزئیات و وضوح تصویر موجب می شود که تصاویر و فیلم‌های ضبط شده با بهره گیری از رینگ لایت دارای کیفیت بالایی باشند.

▪︎ می توانید به راحتی و آسانی Ring Light را از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

 

برای یادگیری حرفه‌ای عکاسی می‌توانید از دوره‌های آموزش عکاسی و فیلمبرداری حسین جوان استفاده کنید. جهت ثبت نام در دوره‌ها به صفحه آکادمی جوان مراجعه کنید.

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید