آموزش عکاسی تبلیغاتی

چگونه از محصول خود عکس تبلیغاتی بگیریم؟

 

احتمالا شنیده‌اید که این کار بسیار سخت و تخصصی است. اما ممکن است دوست شما که کسب و کار خودش را اداره می کند از شما بخواهد که چند عکس محصول برای آنها بگیرید تا در وب‌سایت یا شبکه اجتماعی خود قرار دهند، یا شاید شما کسب و کار شخصی خودتان را دارید که دائما به عکاسی تبلیغاتی از محصولات جدید نیاز دارد. این مقاله با ایجاد چالش های جدید می تواند مهارت های عکاسی تبلیغاتی شما را بهبود بخشد. اما چطور باید وارد این زمینه تخصصی عکاسی شوید که تجربه کمی در آن دارید؟

 

هنگامی که بسیاری از عکاسان به «عکاسی تبلیغاتی محصول» فکر می کنند، یک سبک خاص در ذهنشان نقش می‌بندد که اغلب شامل نورپردازی، چیدمان، روتوش پیچیده وگاهی اوقات ترکیب ده‌ها عکس در پس پردازش با استفاده از لنزهای تخصصی یا تجهیزات نورپردازی یا عکاسی بر روی پس زمینه های سفید عالی و بی نقص است.

 

این سبک های عکاسی در دنیای بازاریابی و تبلیغات جایگاه خود را دارند. و ممکن است حتی فکر کنید که ظاهر مناسب برای محصولاتی که از آنها عکس می گیرید همین است. اما در سال های اخیر، یک سبک جدید عکاسی تبلیغاتی محصول با حسی طبیعی تر از طریق تاثیرات شبکه‌های اجتماعی وارد حوزه تبلیغات شده است. کار کردن با این سبک راحت‌تر است، چون به تجهیزات و دانش تخصصی کمتری نیاز دارد، اگرچه هنوز هم تسلط بر آن بسیار سخت است.

 

مهم ترین نکته در عکاسی تبلیغاتی محصول، تطبیق ظاهر و احساس تصاویر با محصول و برند است. یک عکس از یک خودنویس منحصر به فرد برای جذب مدیرعامل‌های شرکت‌ها، بسیار متفاوت از یک موم تخته موج سواری برای جذب موج سواران کالیفرنیا عکاسی می‌شود.

 

زمانی که برای اولین بار به عکاسی تبلیغاتی می‌پردازید، در هر سبکی که بخواهید امتحان کنید، نکات ساده‌ای وجود دارد که باید هنگام عکاسی مد نظر داشته باشید. اگر این دستورالعمل‌ها را به ذهن بسپارید، می‌توانید تصاویری بگیرید که یک محصول را به نفع آن نشان دهند.

در ادامه قصد داریم شما را با مراحل گرفتن یک عکس عالی از محصول آشنا کنیم.

 

 

۱- دوربین خود را بر روی یک سه پایه قرار دهید


نمی‌توان به اندازه کافی تاکید کرد که در عکاسی تبلیغاتی از اجسام بی جان سه پایه چقدر عالی است. سه‌پایه‌ها از لرزش دوربین جلوگیری می‌کنند. اگر بتوانید دوربین (یا گوشی تلفن همراه) خود را بر روی یک سه پایه قرار دهید، آن وقت سرعت شاتر شما می‌تواند بدون هر گونه ریسک تار شدن ناشی از لرزش دوربین، به هر اندازه که دوست دارید طولانی شود. یک تصویر واضح و شارپ برای عکاسی تبلیغاتی محصول ضروری است.

اگر مردم نتوانند آنچه را که می خواهند بخرند به طور واضح ببینند، احتمالا رد می شوند و فروشنده دیگری را انتخاب می کنند. تصاویر تار هیچ وقت برای عکاسی محصول مطلوب نیستند. شما باید مطمئن شوید که آنها واضح و شارپ باشند.

 

اگر نمی توانید از یک سه پایه استفاده کنید، مطمئن شوید که از یک سرعت شاتر نسبتا سریع برای جبران هر حرکت کوچکی که ممکن است در هنگام نگه داشتن دوربین در دست ایجاد شود، استفاده کنید. ممکن است متوجه شوید که باید ایزو را بالا ببرید تا تصویر واضح و روشنی به دست آورید.

مزیت دیگر سه پایه این است که در حالی که شما دارید روی ترکیب بندی خود کار می‌کنید، دوربین شما را در یک مکان ثابت نگه می‌دارد. اگر تصاویر خود را برای شبکه های اجتماعی طراحی می‌کنید (به جای گرفتن تصاویر تبلیغاتی فروش آنلاین تخت)، ممکن است درست به دست آوردن آن به کمی تلاش بیشتر نیاز داشته باشد.

 

نگه داشتن دوربین در یک مکان شما را آزاد می‌کند تا بر روی طراحی و ترکیب بندی کار کنید.

انواع مختلفی از سه پایه ها موجود هستند، که ویژگی ها و قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر بتوانید از عهده خرید آن برآیید، سه پایه‌ای با یک بازو که با زاویه ۹۰ درجه خم شود، یک سرمایه گذاری عالی است که ایجاد عکس‌های کاملا تخت (که از بالا رو به پایین گرفته می‌شوند) برای اینستاگرام را آسان‌تر می‌کند.

 

پس بخاطر داشته باشید که در عکاسی تبلیغاتی داشتن سه پایه با کیفیت بسیار مهم است.

 

 

۲- در عکاسی تبلیغاتی از محصولات از نورپردازی خوب استفاده کنید


بیایید یک افسانه را بررسی کنیم، نورپردازی خوب لازم نیست گران قیمت یا وقت گیر باشد! بله، نوع خاصی از عکاسان محصول هستند که ساعت‌ها یا حتی روزها وقت صرف نورپردازی تنها یک محصول و ثبت بی نقص آن می‌کنند. البته بسیاری از عکاسان پرمشغله ترجیح می‌دهند با چراغ‌های استودیویی در یک استودیوی بسته کار کنند. به این ترتیب، می‌توانند در هنگام انجام کارهای تکراری برای یک مشتری، بارها و بارها یک نورپردازی را تکرار کنند.

 

اما شما می‌توانید یک محصول را تنها با نور طبیعی پنجره نیز نورپردازی کنید، یا حتی آن را بیرون ببرید، و باز هم نتایج عالی به دست آورید. همچنین نورپردازی می‌تواند کمک کند تا شیء مورد نظر شما بر روی یک سطح تخت، سه بُعدی به نظر برسد. سایه‌ها و هایلایت‌ها به بینندگان کمک می‌کنند تا تصویر را تفسیر کرده و آن را به درستی درک کنند.

 

نکته مهم این است که سبک نورپردازی را با محصول و برند تطبیق دهید. برای یک چیز براق و پیشرفته، ممکن است بخواهید نورتان یک حس مصنوعی تر داشته باشد. در حالی که، یک محصول طبیعی‌تر احتمالا تنها از نور ساده پنجره نفع بیشتری می‌برد.

 

 

آموزش عکاسی تبلیغاتی

 


۳- در عکاسی تبلیغاتی  از زوایای مختلف عکس بگیرید

 

اگر مردم به صورت آنلاین خرید می‌کنند، بنابراین نمی‌توانند محصول را بردارند و لمس کنند. این بدین معنی است که شما باید سعی کنید تمام جزئیات کوچک را به یک خریدار بالقوه انتقال دهید. بهترین راه برای انجام این کار این است که مطمئن شوید از زوایای مختلف هر آیتم عکس می‌گیرید. همچنین نزدیک شوید تا جزئیات را نشان دهید، البته اگر مرتبط هستند.

 

این کار به خصوص در صورتی مهم است که آن آیتم دست ساز باشد. نزدیک شدن می‌تواند دقت و توجهی که یک هنرمند روی کار می‌گذارد را نشان دهد. جزئیات آن چیزی است که اغلب محصولات دست ساز را از همتایان تولید انبوه شده آنها جدا می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که حتما آنها را به نمایش بگذارید.

 

همچنین عکاسی از زوایای مختلف یک راه آسان برای ایجاد محتوای بسیار بیشتر برای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از صاحبان کسب و کار سخت تلاش می‌کنند تا به طور منظم محتوای کافی برای ارسال در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند، بنابراین این کار واقعا می‌‌تواند به آنها کمک کند.

 

۴- اهمیت مشخصات پلتفرم در عکاسی تبلیغاتی


مهم است که هنگام عکاسی تبلیغاتی از محصول، استفاده نهایی از تصویر را در ذهن داشته باشید. پلتفرم‌های آنلاین مختلف برای اینکه عکس‌ها چطور در سایت آنها به بهترین شکل به نمایش گذاشته شوند، مشخصات مختلفی را دارند.

 

به عنوان مثال، اگر برای کسی با یک فروشگاه Etsy عکس می‌گیرید، باید در نظر داشته باشید که عکس‌های عمودی در صفحه محصول بهتر به نظر می‌رسند، اما تصاویر بند انگشتی جستجو باید افقی باشند. این به این معنی است که یک عکاس باهوش تصاویری می‌گیرد که وقتی هم به صورت افقی و هم عمودی کراپ می‌شوند، خوب به نظر می‌رسند. این ممکن است بدین معنی باشد که شما باید هنگام عکاسی از محصولات فضای اضافی در اطراف آنها باقی بگذارید و بعدا در پس پردازش کراپ کنید.

 

همچنین در مورد اندازه پیکسلی که هر پلتفرم آنلاین استفاده می‌کند، تحقیق کنید. اگر تصاویری بگیرید که خیلی کوچک باشند، احتمالا وقتی بارگزاری شوند به صورت پیکسل های جدا از هم یا تار به نظر می رسند.

 

عکاسی تبلیغاتی از محصول

 

 

۵- در عکاسی تبلیغاتی عکس از بسته بندی را فراموش نکنید


هر روز افراد بیشتری به صورت آنلاین خرید می‌کنند، بنابراین بسته‌بندی یک محصول بسیار به تاثیرگذاری اولیه یک برند کمک می‌کند.

شرکت های صنعتی و کسب و کارهای کوچک اغلب زمان زیادی را صرف بسته‌بندی و برندسازی می‌کنند. بنابراین بدون شک ارزشش را دارد که علاوه بر محصول از بسته‌بندی آن نیز عکس بگیرید.

 

با این کار علاوه بر نشان دادن برند، می توانید به خریدار نشان دهید که خرید آنها سالم و ایمن به دستشان می‌رسد. این امر به خصوص در صورتی مهم است که محصول شکستنی باشد یا احتمالا به عنوان یک هدیه دریافت شود. این کار به ایجاد اعتماد نسبت به برند کمک می کند.

 

برای ثبت سفارش عکاسی تبلیغاتی وارد لینک زیر شوید

 

       ثبت سفارش عکاسی فروشگاهی      

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید