عکاسی تبلیغاتی از محصول در خانه

تعریف عکاسی تبلیغاتی

 

وقتی با یک تبلیغ روبرو می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند چیست؟ قطعا تصویر آن تبلیغ؛ این تصویر و عکس همان چیزی است که تعیین می‌کند آیا بیننده به مطالعه و تحقیق درباره‌ی جزئیات محصول نیاز دارد یا خیر.

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

 

عکاسی تبلیغاتی زیرمجموعه‌ی عکاسی تجاری است. از عکاسی تبلیغاتی برای نشان دادن کیفیت و زیبایی یک محصول و بالا بردن آمار فروش استفاده می‌شود. البته در برخی مواقع هدف از عکاسی تبلیغاتی صرفاً فروش نیست بلکه بالا بردن آگاهی و اطلاعات مخاطب است.

فروش را می‌توان هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی برشمرد. عکاسی از محصول برای استفاده در وب‌سایت یا کاتالوگ با هدف نشان دادن جزئیات و ویژگی‌های آن محصول است. با این حال برخی از محصولات عناصر سورئالی دارند. عکاسی تبلیغاتی از محصول در این مواقع، شرایط و ویژگی‌های متفاوتی دارد. در حقیقت، عکاسی تبلیغاتی، دارای رویکردها و سبک‌های مختلفی است.

 

عکاس تبلیغاتی چه نکاتی را باید رعایت کند؟

 

یک عکاس تبلیغاتی خوب می‌تواند از عکاسی خود، برای انتقال پیام درست و برانگیختن احساسات مناسب بیننده استفاده کند.

عکاسی تبلیغاتی از محصول در عین رعایت قوانین و اصول عکاسی، می‌بایست ساده و واضح باشد. به بیان دیگر عکاس نباید صدها نکته‌ی کوچک در تصویر ثبت کرده و از بیننده انتظار داشته باشد تا یک جورچین را حل کند. یک عکس ساده و واضح، قابلیت انتقال پیام بالاتری را داراست.

 

چگونه در خانه از محصول عکس تبلیغاتی بگیریم؟

 

با فراگیر شدن کسب‌وکارهای مجازی، تجارت الکترونیک و کار در منزل، افراد فعال در این حوزه، ترجیح دادند خودشان عکاسی تبلیغاتی برای محصولاتشان را انجام دهند. این کار در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسید. اما به مرور زمان و با بررسی آمار و نتایج، این افراد دریافتند که برای این کار لازم است تا قواعد و اصول عکاسی را فراگیرند و یا یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنند. یادگیری روش و علم عکاسی تبلیغاتی، از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر از استخدام یک عکاس ماهر است. این مهارت با اندکی مطالعه و تمرین به دست می‌آید.

 

آموزش عکاسی تبلیغاتی با موبایل

 

امروزه در طراحی و ساخت گوشی‌های هوشمند موبایل، دوربین‌های نیمه‌حرفه‌ای تعبیه می‌شود. افرادی که حتی یک گوشی متوسط در اختیار دارند، با فراگیری ترفندهای خاص، می‌توانند کار عکاسی تبلیغاتی از محصول را انجام دهند. در ادامه ده ترفند و تکنیک خاص برای عکاسی از محصول با موبایل را مرور می‌کنیم.

 

1. از نور طبیعی استفاده کنید

نورپردازی مهم‌ترین بخش عکاسی است. تأثیرگذاری یک عکس تبلیغاتی تا حدود زیادی به نورپردازی بستگی دارد. در استودیوهای عکاسی از ابزار ویژه‌ای برای نورپردازی استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید با بودجه‌ی کم شروع به عکاسی از محصول خود کنید، استفاده از نور طبیعی بهترین گزینه برای شروع این کار است. نور طبیعی جلوه‌ای ارگانیک به عکس شما می‌دهد و بهره بردن از آن برای عکاسی بسیار آسان است. برای دستیابی به نتایج عالی، از نور طبیعی فراوان در عکس خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید کار عکاسی را در کنار پنجره و درب بزرگ و یا یک فضای باز انجام دهید. برای از بین بردن سایه‌های اضافی نیز می‌توانید از یک بازتابنده‌ی نور ساده و در دسترس (مانند آینه، ورق آلومینیومی و ...) استفاده کنید.

 

2. زوم نکنید

بزرگنمایی و زوم کردن در عکاسی، کیفیت عکس را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. در حین عکاسی از محصول خود، سعی کنید از نظر فیزیکی به آن نزدیک شده و از زوم دیجیتال تا حد امکان پرهیز کنید.

 

3. فلش را خاموش کنید

استفاده از فلش دوربین گوشی‌های هوشمند، باعث می‌شود عکس‌های شما تار، بی‌رنگ و یا کمرنگ شوند. برای رفع این مشکلات، روشن کردن فلش دوربین، باید اولویت آخر شما باشد. همان‌طور که ذکر شد، نور طبیعی بهترین جایگزین برای نور فلش دوربین موبایل است و کیفیت عکس شما را مطلوب می‌کند.

 

عکاسی از محصول در خانه

 

4. محصول را تمیز کنید

این مرحله در روند عکاسی از محصول اغلب فراموش می‌شود. در عکس‌های تبلیغاتی، وجود لکه، اثر انگشت، گرد و غبار و ... روی محصول، جذابیت آن را به شدت کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از شروع عکاسی از محصول، به خاطر داشته باشید که محصولات خود را با دقت و به آهستگی تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از یک پارچه‌ی میکروفیبر استفاده کنید. اگر در بررسی نهایی عکس خود متوجه لکه‌های کوچکی شدید، با فتوشاپ آن‌ها را از عکس حذف کنید.

 

5. از سه‌پایه استفاده کنید

استفاده از سه‌پایه، لرزش دوربین را از بین می‌برد و باعث بالا رفتن وضوح و کیفیت تصاویر می‌شود. همچنین حفظ زاویه‌ی عکاسی با استفاده از سه‌پایه بسیار آسان است. خوشبختانه سه‌پایه‌هایی که برای گوشی‌های موبایل طراحی می‌شوند، از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. 

 

6. از کیت‌های عکاسی و فیلمبرداری با موبایل استفاده کنید

کیت‌های مخصوص عکاسی با موبایل به ‌منظور بالا بردن کیفیت عکس‌ها و به حداقل رساندن لرزش دست حین عکاسی طراحی شده‌اند. همان‌طور که گفته شد کوچک‌ترین لرزش در عکاسی تبلیغاتی از محصول می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد. این کیت‌ها به تلفن هوشمند شما متصل شده و به شما این امکان را می‌دهند تا با کنترل از راه دور و بدون دست زدن به موبایل خود دوربین آن را فعال کنید.

 

عکاسی تبلیغاتی با موبایل

 

7. از لنز دوربین برای موبایل استفاده کنید

دوربین‌های موبایل با وجود پیشرفته بودن، ممکن است پاسخگوی برخی از انتظارات شما نباشند. برای مثال ممکن است اندازه‌ی محصول شما بزرگ بوده و شما برای جا دادن تمام ویژگی‌های آن در یک عکس، بخواهید که از یک لنز واید آنجل استفاده کنید. و یا برای عکاسی از محصولی مانند جواهر و... خواهان لنز ماکرو باشید که در ثبت ویژگی‌های ریز و کوچک بهتر عمل می‌کند. امروزه لنزهای دوربین موبایل وارد بازار شده‌اند که می‌توانند قابلیت‌های دوربین موبایل شما را ارتقا دهند.

 

8. از رینگ لایت و یا لایت باکس استفاده کنید

در عکاسی تبلیغاتی از محصول، برای توزیع نرم و یکنواخت نور روی آن، استفاده از تجهیزاتی مانند رینگ لایت و یا لایت باکس پیشنهاد می‌شود. این ابزارها، تأثیر نور خشن و سایه‌های بیش ‌از اندازه را از بین برده و ظاهر عکس شما را حرفه‌ای می‌کند.

 

9. چندین بار عکس بگیرید

در عکاسی تبلیغاتی از محصول، لازم است حالت‌ها و زوایای زیادی را امتحان کنید تا در نهایت زاویه و سبک مقبول را بیابید. علاوه بر این تهیه‌ی چندین عکس از محصول، هنگام ویرایش، کمک بزرگی به شما می‌کند.

 

10. عکس‌های خود را ویرایش کنید

عکاسی از محصول تنها نیمی از راه است. پس از عکاسی، لازم است فرصتی برای ویرایش عکس‌ها در نظر گرفته شود. پلتفرم‌های ویرایش عکس مانند لایت‌ روم، فتوشاپ و ... ، امکانات و گزینه‌های متنوعی برای ادیت عکس در اختیار شما قرار می‌دهد. در این برنامه‌ها می‌توانید نوردهی، کنتراست، رنگ و ... را در عکس تنظیم کرده و تغییرات لازم را ایجاد کنید. البته کار کردن با این برنامه‌ها نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی و تمرین دارد. اگر خودتان مهارت‌های لازم را ندارید می‌توانید این مرحله را به یک متخصص در این زمینه بسپارید.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید