عکاسی مدلینگ با موبایل | عوامل موثر بر کیفیت عکاسی مدلینگ

عکاسی مدلینگ چیست؟

عکاسی مدلینگ شاخه‌ای از عکاسی تبلیغاتی است که در آن عکاس از مدل‌های سه‌بعدی و انسان عکس‌هایی می‌گیرد که اصول زیبایی‌شناختی در آن‌ها رعایت شده باشد. عکاسی مدلینگ در حوزه‌ی صنعت و مد کاربردهای فراوان دارد. عکاسان فعال در این شاخه، با ابزار و تکنیک‌های مخصوص، عکاسی کرده و تصاویر منحصر به فردی را می‌آفرینند. به طور کلی عکاسی مدلینگ به عکاسی از انسان در حالات مختلف اطلاق می‌شود.

 

عکاسی مدلینگ

 

ابزار عکاسی از مدل

 

عکاسی از مدل اغلب با دوربین‌های حرفه‌ای و DSLR انجام می‌شود. این دوربین‌ها به دلیل امکانات و قابلیت‌های خود در تنظیم نور، دیافراگم، سرعت شاتر و ... عمل عکاسی را آسان می‌گردانند. با این حال، امروزه سازندگان گوشی‌های هوشمند امکانات و ویژگی‌هایی به دوربین آن‌ها اضافه کرده‌اند. این ویژگی‌ها کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند را تا حدود زیادی ارتقا داده‌ است. تنها با رعایت برخی نکات و تهیه‌ی چند ابزار ساده می‌توانید عکاسی مدلینگ را با یک گوشی هوشمند مناسب انجام دهید. در عکاسی مدلینگ با گوشی موبایل، لازم است با خلاقیت بیشتری عمل کنید. 

 

عکاسی مدلینگ با موبایل

برای عکاسی مدلینگ با موبایل داشتن ابزارهای لازم می‌تواند بر کیفیت کار شما تاثیر زیادی بگذارد. 

 

سه‌پایه‌ی موبایل

ثابت نگه‌داشتن دوربین در هنگام عکاسی یک امر حیاتی است. کوچک‌ترین لرزش موجب تار و بی‌کیفیت شدن عکس شما می‌شود. سه‌پایه‌های ثابت و متحرک گوشی موبایل از بروز این لرزش‌ها جلوگیری می‌کنند.

 

رینگ لایت برای موبایل

گاهی نور طبیعی و نور محیط ممکن است انتظارات شما را برآورده نکند. رینگ لایت با قابلیت تنظیم نور خود، نور سفید و یا رنگی لازم را برای شما فراهم می‌کند و در ایجاد و یا از بین بردن سایه‌ها بسیار کاربردی است.

 

لنزهای مناسب دوربین موبایل

لنز دوربین گوشی موبایل حتی اگر بسیار پیشرفته باشد، محدودیت‌هایی دارد. با استفاده از لنزهای وایدآنجل و تله‌ی مخصوص دوربین گوشی هوشمند، این محدودیت‌ها تا حدود زیادی از بین می‌روند.

 

عکاسی مدلینگ با موبایل

 

نکات عکاسی مدلینگ با موبایل

 

نورپردازی

نور کلیدی‌ترین نکته در عکاسی از مدل است. استفاده از نور طبیعی، بسته به شدت و رنگ آن، ممکن است برای عکس شما مفید و یا مضر باشد. نور ضعیف همواره کیفیت عکس را کاهش داده و ثبت زیبایی‌های لازم را ناممکن می‌کند. نور فلش گوشی موبایل برای عکس شما به‌شدت مضر است. عکاسی مدلینگ در ساعات طلایی روز و زمان‌هایی که نور خورشید ملایم است، نتایج درخشانی دارد. همچنین زاویه‌ی تابش نور نیز مهم است و می‌بایست با آگاهی انتخاب و یا تنظیم شود.

 

زمینه

رنگ و بافت پس‌زمینه‌ی مدل باید با توجه به رنگ پوست و لباس او و بازتاب نور انتخاب شود. ایجاد کنتراست و تضاد بین سوژه و بک‌گراند، زیبایی‌ها و جزئیات مدل را برجسته می‌سازد. همچنین وجود یک زمینه‌ی متفاوت و ممتاز، جلوه‌ی منحصر به فردی به عکس مدل شما می‌بخشد.

 

ژست‌ها و حالات مدل

ژست‌ها و حالات مدل باید با مشورت عکاس و مدل انتخاب شود. عکاس با تحمیل ایده‌ی خود به مدل و تحت‌ فشار گذاشتن او، آزادی عمل وی را می‌گیرد. در این شرایط عکس‌های نهایی، تأثیرگذاری لازم و کافی را نخواهند داشت.

 

ویرایش عکس

بعد از پروسه‌ی عکاسی مدلینگ ، نوبت به ویرایش و ادیت عکس‌ها می‌رسد. ویرایش به منظور اصلاح خطاهایی است که در حین عکاسی به هیچ عنوان قابل‌ رفع نبوده‌اند. ویرایش و دست‌کاری بیش از اندازه‌ی عکس، کیفیت و مرغوبیت آن را به خطر می‌اندازد. ویرایش باید به صورت اصولی و به اندازه‌ی لازم باشد. استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس گوشی‌های هوشمند در این زمینه بسیار کارساز است.

 

عکاسی از مدل

 

 

بایدها و نبایدها در عکاسی مدلینگ با موبایل

شما به عنوان عکاس مدلینگ برای کسب بهترین نتایج، ملزم به رعایت نکاتی هستید که در زیر به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

 

مثبت باشید

مدل در هنگام عکاسی، تأثیر زیادی از شما می‌پذیرد. اگر در روز عکاسی ناراحت هستید و یا افکارتان ناآرام و مشوش است، عکاسی را به روز دیگری موکول کنید. تمرکز بالا در عکاسی مدلینگ یک فاکتور مهم است. با تمرکز بالا و دقیق شدن روی سوژه، خلاقانه عمل کرده و ایده‌های زیادی را ارائه می‌دهید. همچنین اگر در هنگام عکاسی مدلینگ از نور و یا سایر عوامل ناراضی هستید، واکنش منفی نشان ندهید. این موضوع احساسات مدل را نسبت به خودش منفی کرده و باعث عملکرد بد او خواهد شد. همواره به مدل انرژی مثبت منتقل کنید.

 

عکس‌های خوب و زیبا را به مدل نشان دهید

بسیاری از عکاسان مدلینگ این ترفند را تایید می‌کنند. نشان دادن عکس‌های خوب به مدل و ایجاد هیجان خوب در او، باعث تاثیر پذیرفتن وی شده و نتایج عالی را تقویت می‌کند.

 

موزیکی که مدل از آن لذت می‌برد را پخش کنید

بسته به سبک عکاسی مدلینگ، پخش موسیقی تأثیر شگفت‌انگیزی بر حالات صورت و بدن مدل شما می‌گذارد. همچنین این امر انقباضات صورت و بدن مدل را از بین برده و به ثبت احساسات واقعی او در عکس، کمک می‌کند. اگر مدل تحت‌فشار نبوده و به دلخواه خودش ژست بگیرد نتایج مطلوب‌تر است.

 

تصور نکنید که مدل قادر به خواندن ذهن شما است

انتظارات و خواسته‌های خود را با مدل مطرح کنید و به او بگویید که در عکاسی مدلینگ دقیقاً چه می‌خواهید. توضیح جزئیات شما را به نتیجه‌ی مدنظرتان نزدیک می‌کند.

 

بیش از اندازه جدی نباشید

فضای خشک و جدی در عکاسی مدلینگ، انقباضات صورت و بدن مدل را افزایش داده و عکس شما را مصنوعی و خالی از ظرافت خواهد کرد. سعی کنید فضای عکاسی را برای خود و مدلتان سرگرم‌کننده و مفرح کنید.

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید