بهترین لوکیشن‌های عکاسی خیابانی در تهران

لوکیشن‌های عکاسی مناسب در تهران

 

عکاسی و لوکیشن عکاسی از دیرباز تا به امروز برای عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی مسئله‌ای بسیار مهم بوده است. با روی کار آمدن هنر عکاسی و پیشرفته شدن آن تا به امروز خاطرات زیبایی را ثبت نموده‌ایم. نه تنها در زمینه ثبت خاطرات بلکه در زمینه تولید محتواها نیز امروزه به عکاسی و فیلمبرداری نیاز اساسی داریم. عکاسی خیابانی نمونه ای از جدید ترین روش های عکاسی موجود است. کلیپ‌های متنوعی را در زمینه عکاسی خیابانی امروزه در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بخصوص در اینستاگرام مشاهده می‌کنیم.

 

لوکیشن عکاسی خیابانی به همین دلیل دارای اهمیت است. تعداد افرادی که برای جست و جوی لوکیشن عکاسی برتر بخصوص در تهران در اینترنت جست و جو می کنند، نسبت به گذشته افزایش یافته است. در این مقاله از فوتوگالری حسین جوان بهترین لوکیشن‌های عکاسی خیابانی موجود در تهران، پایتخت ایران را برای شما علاقه‌مندان به هنر عکاسی معرفی می‌کنیم.  

 

بهترین لوکیشن عکاسی در تهران

 

انواع لوکیشن برای عکاسی

 

لوکیشن عکاسی، در حالت کلی به چند دسته تقسیم می‌شود. از مهمترین نمونه لوکیشن‌ها می‌توانیم به لوکیشن فضای باز و فضای بسته اشاره کنیم. امروزه باغ‌های بسیار زیادی را به عنوان لوکیشن‌های طراحی شده عکاسی، برای ساعاتی از روز به عکاسان اجاره می‌دهند. این نمونه لوکیشن‌های عکاسی دارای هزینه می‌باشند. این در حالتی است که گاهی لوکیشن عکاسی خیابانی نیازی به هیچ گونه هزینه‌ای ندارد و می‌توانید به عنوان عکاس، پارک و خیابان‌های مطرح شهر را برای عکاسی انتخاب کنید. در ادامه لوکیشن عکاسی برتر موجود در تهران را به عکاسان سبک خیابانی معرفی خواهیم نمود. در این حالت می‌توانید بهترین روش عکاسی خیابانی را تجربه نمایید.

 

لوکیشن عکاسی خیابانی در تهران

 

از مهمترین و زیباترین لوکیشن عکاسی خیابانی در تهران می توانیم به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

  1. پارک ملت تهران در خیابان ولیعصر
  2. باغ فردوس در میدان تجریش
  3. پارک آب و آتش در خیابان آفریقا
  4. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی
  5. دیوار های گرافیکی در شهرک اکباتان
  6. خیابان ولیعصر و پله های طراحی شده آن
  7. کوچه پر از چتر و زیبای مهناز در خیابان انقلاب
  8. تئاتر شهر در خیابان ولیعصر
  9. بام تهران در بزرگراه چمران
  10. برج ASP در بزرگراه کردستان
  11. شهرک آپادانا
  12. خیابان زعفرانیه
  13. محله سنتی عودلاجان در شهر ری
  14. ساختمان های مدرن الهیه در منطقه شمیران
  15. خیابان سی تیر
  16. میدان مشق
  17. باب همایون
  18. میدان آزادی

و هزاران نقطه دیگر از شهر زیبای تهران که می‌توانند سوژه‌های مناسبی برای عکاسی شما باشند و شما می‌توانید عکاسی خیابانی را در این محل‌ها تجربه نمایید.

 

عکاسی خیابانی در تهران

 

عکاسی خیابانی در فضای باز

 

عکاسی در فضای باز نیازمند مهارتی خارق‌العاده است. شما باید میزان نور طبیعی را بسنجید و کادربندی مناسبی از فضا ارائه دهید. در این حالت عکس شما زیبا و در عین حال هنرمندانه خواهد بود. عکاسی خیابانی به دلیل طبیعی بودن ژست‌ها و یکهویی بودن آن‌ها در میان روش های عکاسی دیگر، عکاس های خبره و توانا را به چالش خواهد کشید. در این حالت باید ابتدا چندین بار عکاسی خیابانی را تکرار کرده باشید و با لوکیشن عکاسی خیابانی آشنایی داشته باشید. برای عکاسی در فضای باز باید موارد بسیار زیادی مانند آب و هوا، نوردهی و اتفاقات غیر منتظره را پیش‌بینی نمایید. در این حالت می‌توانید بهترین نمونه عکس‌ها را در دفتر عکاسی خود و یا در اینستاگرام کاری خود ثبت نمایید.

 

باتری دوربینتان را برای عکاسی های خیابانی شارژ کنید

 

همانطور که عنوان نمودیم ممکن است در لوکیشن عکاسی خیابانی هر اتفاقی رخ دهد. آب و هوا در فصل پاییز به یکباره تغییر پیدا می‌کند. گاهی نیز ممکن است به دلایل متنوع نیازمند تغییر لوکیشن باشید. حتی ممکن است ابری شدن هوا و نبودن نور کافی برای عکاسی، پروژه عکاسی شما را تا ساعت ها مختل نماید. این موارد، دوربین عکاسی شما را در لوکیشن عکاسی خیابانی به چالش خواهند کشید. به همین دلیل باید قطعا و بدون شک یک باتری اضافه برای دوربینتان در نظر داشته باشید. از طرفی ممکن است لوکیشن انتخابی شما برای عکاسی، آنطور که می‌‍اندیشید عالی نباشد، به همین دلیل باید برای تغییر لوکیشن اقدام نمایید.

 

لوکیشن عکاسی

 

نیازی به آماده سازی لوکیشن های عکاسی ندارید

 

بسیاری از عکاسان ساعت‌های بسیار زیادی را برای ثبت نمودن یک عکس و ساخت لوکیشن عکاسی از دست می‌دهند. یکی از ویژگی‌های مهم عکاسی خیابانی که به آن اشاره نمودیم، داشتن لوکیشن طبیعی در ژانر عکاسی خیابانی است. این نمونه از عکاسی‌ها با فرهنگ عامه مردم و زندگی روزمره آن ها بیشتر تناسب دارد. به همین خاطر نیز می‌توانیم بازدید‌های بیشماری از این عکس‌ها را در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام و سایت‌های معتبر دیگر مشاهده کنیم. با در نظر داشتن لوکیشن عکاسی خیابانی در تهران که آن ها را در این مقاله عنوان نمودیم، می‌توانید زیباترین مکان ها را دریابید و عکس‌های زیبایی را به گنجینه عکاسی خود اضافه کنید.

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید