عکس پروفایل چه ویژگی‌های باید داشته باشد؟

آشنایی با عکس پرتره برای پروفایل

 

در این مقاله از فوتوگالری حسین جوان می‌خواهیم با بهترین روش گرفتن عکس پرتره برای پروفایل آشنا شویم. پیش از صحبت در مورد عکس پروفایل باید این را بدانید که عکس پرتره با سوژه ارتباط تنگاتنگی دارد. برای گرفتن عکس پرتره باید بتوان با سوژه مکالمه نمود تا ایده‌های بهتری را با توجه به حرکات و رفتارهای شخصی او جهت عکاسی پرتره برگزید. در نهایت عکس پرتره مطلوب عکسی است که زاویه دوربین در مقایسه با سوژه و لنز رعایت گردد. همچنین فاصله کانونی لنزها نیز بایستی به درستی مشخص شوند.

 

در نهایت بهترین ایده جهت انتخاب عکس پروفایل گاهی می‌تواند عکس پرتره با نماهایی خاص از چهره و مناظر طبیعی باشد. در واقع این عکس ها همیشه به روز هستند و هیچوقت رنگ نمی‌بازند. عکس پرتره زیبایی عکس را در نظر بیننده دو چندان می‌نماید به شرطی که در هنگام تهیه آن عکس لنز شما به درستی و در فاصله‌ای استاندارد قرار گرفته باشد.

جهت ایجاد ترکیب‌بندی مناسب یک عکس پرتره بهتر است بر روی تصویر زوم کنید تا تصویری الهام‌بخش تر بسازید. در نهایت در زمان انتخاب یک عکس پرتره مناسب برای عکس پروفایل کادر پروفایل را با سوژه پر نمایید. برخی در این نوع عکس برداری تصویر را در یک سمت کادر قرار می دهند و معمولا این مدل را تکنیک خوبی در گرفتن یک عکس پرتره می دانند.

 

انتخاب عکس پروفایل

 

ممکن است هرگز فکر نکرده باشید که جهت انتخاب یک عکس پروفایل باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای داشتن پروفایلی جذاب بایستی یکسری نکات را مد نظر قرار دهیم. پروفایل هر فرد نشان‌دهنده شخصیت، تفکر اجتماعی، مالی، استایل زندگی و ... آن فرد است. به همین دلیل بهتر است برای بهتر دیده شدن خود و کاراکتری که دارید، از تصویری که از هر جهت به یاد ماندنی است در پروفایل خود استفاده نمایید.

 

ویژگی‌های عکس پروفایل

 

انتخاب عکاس برای آماده سازی عکس پروفایل

 

گاهی برای گرفتن عکس پرتره و عکس های مختلف جهت استفاده برای عکس پروفایل نیاز به انتخاب عکاس حرفه‌ای است. انتخاب عکاس الزاما به معنای داشتن یک دوربین حرفه ای نیست، بلکه به دلیل وجود اهمیت بالای عکسی است که بنا داریم روی پروفایل خودمان بگذاریم. بنابراین در بعضی مواقع لزوم گرفتن عکسی مناسب و استاندارد ما را به رزرو یک عکاس حرفه‌ای سوق می دهد. در واقع این افراد با رعایت تمامی نکات به زیباتر و جذاب تر شدن یک عکس کمک بسیاری می کنند.

در نهایت رزرو عکاس به نوبه خود جایگاهی ویژه دارد و چندان بد هم نیست. همچنین این کار گاهی منجر به انتخاب بهترین ایده‌ها برای عکس پروفایل می‌گردد. زیرا که این عکاسان به شما در گرفتن ژست‌های درست و خلق تصاویری جاودانه کمک بسیاری می کنند. در نهایت با ارائه راهکارهای خلاقانه بهترین ایده ها را برای عکس پروفایل شما در اختیارتان می گذارند.

 

برای داشتن بهترین تصویر پرتره به مقاله "نکات مهم عکاسی پرتره" مراجعه کنید.

 

نکات انتخاب بهترین عکس پروفایل

در نهایت برای انتخاب یک عکس به عنوان عکس پروفایل باید نهایت دقت را نمود. در این انتخاب دقت حرف نخست را می زند، زیرا که در دید نخست عکس پروفایل برای شبکه اجتماعی‌تان تاثیر گذار خواهد بود. شاید باور نکنید عکس‌هایی که سلفی گرفته می‌شوند و فیلترهای عجیب و غریب یا فاقد لباس و ... به هیچ عنوان عکس‌های خوبی برای قرارگیری در پروفایل نیستند. زیرا که در جهان ارتباطات زمان زیادی برای شناخت کامل شما در فضای مجازی نیست، در نتیجه بهترین تصویر از شما در پروفایل تصویری است که در ذهن‌ها به سرعت ثبت شود.

 

عکس پروفایل را مدام تغییر ندهید

سعی کنید حدالامکان عکسی را انتخاب نمایید که نیاز به تغییر آن را احساس نکنید و مدت طولانی از آن در پروفایل خود استفاده نمایید. بنابراین باید سعی کنید که در عرض چندین ثانیه بهترین تصویر را از خودتان به نمایش بگذارید. پس تا می‌توانید در این کار به نحو احسن عمل کنید. یکی از معیارهای پروفایل خوب استفاده از عکس‌های طبیعی و نچرال است. این نوع عکس‌ها برای پروفایل جذابیت دو چندانی را به ارمغان می‌آورند.

 

از سایز مناسب و کیفیت بالا برای عکس پروفایل استفاده کنید

همچنین سعی کنید عکس پروفایل سایز و کیفیت مناسبی داشته باشند. از عکس‌هایی که دارای افکت‌های عجیب و غریب هستند، در پروفایل خود استفاده نکنید. البته تمام این نکات و قوانین نیازمند مهارت است و باید قبل از انجام این کار به بایدها و نبایدهای انتخاب عکسی ایده آل در پروفایل خود واقف گردید. در نهایت چنانچه این کار را ابتدایی فرض نموده و از تصاویر سطحی برای پروفایل خود استفاده کنید، مسلما ممکن است کار را خراب نمایید.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید