کراپ در عکاسی پرتره

اگر می خواهید بدانید که چگونه عکس‌های پرتره خود را بهتر کراپ کنید، این آموزش کوتاه را از دست ندهید. در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چه قسمت‌هایی از عکس پرتره را می‌توانید کراپ کنید و چه قسمت هایی را نباید کراپ کنید. همچنین به شما چند اشتباه متداول در کراپ پرتره‌ها و راه‌های رفع آن را آموزش می‌دهیم و چند قانون یا نکته کاربردی را معرفی می‌کنیم.

 

 

1- از کراپ کردن در قسمت مفاصل اجتناب کنید

 

عکس پرتره را چگونه کراپ کنیم

 

برای توضیح این قانون، بهتر است یک عکس بدن کامل را مشاهده کنید تا بفهمید که منظورم از مفاصل کدام قسمت‌های بدن است. اگر از پایین شروع کنیم، مفصل مچ پا، زانو و ران (لگن) جاهایی هستند که نباید عکس را در این قسمت‌ها برش دهید. زیرا این کار باعث می شود سوژه ناقص به نظر بیاید. همین طور باید از کراپ کردن در مفصل آرنج، شانه، گردن و مفصل مچ دست خودداری کنید.

 

 

2- از نقاط مخروطی استفاده کنید

 

کراپ عکس پرتره

 

یک نکته مهم در کراپ کردن عکس پرتره این است که به قسمت‌هایی از بدن که در مرز کادر باریک می شوند دقت کنید. اگر عکس را از جایی که عریض‌تر می شود برش دهیم، سوژه پهن‌تر به نظر می‌رسد و زیبایی عکس کاهش می‌یابد. باید سعی کنید که عکس را از جایی برش دهید که قسمت‌های مخروطی بدن در حال خروج از کادر باشند. البته این قانون برای سوژه‌های مرد استثنا دارد. چون ما می‌خواهیم شانه‌های آنها پهن تر نشان داده شود، پس اگر شانه‌های آنها در مرز کادر پهن تر شود، حس حضور و قدرت آنها را در عکس افزایش می‌دهد.

 

3- کراپ های مورد علاقه من

 

کراپ در عکس‎‌های پرتره

 

حالا که چند نکته راهنما در مورد کراپ کردن عکس‌های پرتره‌ گفتیم، بیایید به برخی از کراپ‌هایی که من شخصا دوست دارم بپردازیم. این‌ها جاهایی هستند که من معمولا عکس را در آن‌ها برش می‌دهم:

 

– وسط ساق پا، جایی که پا به شکل مخروطی تنگ می شود تا مچ پا

– وسط ران، جایی که پا به سمت زانو باریک می شود

– وسط قفسه سینه، جایی که بالاتنه به شکل مخروطی تنگ می شود

– بینی، برای عکس های نزدیک از صورت و قسمت بالای بدن (کراوات، دکمه های آستین، جواهرات)

– وسط موها، فقط کافی است که موهای سوژه قابل رویت باشد، نه لزوما خط رویش مو یا پیشانی

 

امیدوارم این مطلب به شما کمک کند تا از تصورات غلط و اشتباهات متداول در کراپ کردن پرتره‌ها دوری کنید. برای مشاهده نمونه کارهای حسین جوان به صفحه "عکاسی پرتره" مراجعه کنید. همچنین جهت رزرو عکاسی آنلاین پس از مشاهده تعرفه عکاسی حسین جوان می‌توانید با ما در تماس باشید.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید