برای عکاسی در سفر چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

عکاسی یکی از هنرهای پرطرفدار است. کسانی که در سفر عکس می‌گیرند و مایل هستند عکس‌های بهتر و با کیفیت‌تری داشته باشند نیاز دارند از لوازم جانبی  مانند لنزهای گوناگون، فیلترها، سه پایه، رفلکتور و ... استفاده کنند. اما بردن همه‌ی این تجهیزات در سفر ممکن است دشوار باشد. برای انتخاب بهترین تجهیزات عکاسی در سفر با فوتوگالری حسین جوان همراه باشید.

 

دوربین

عکاسان ماهری هستند که حتی با آیفون هم عکس‌های باکیفیتی می‌گیرند. اگر می‌خواهید کیفیت عکس‌هایتان بالا باشد و نویز کمتری در همه تنظیمات داشته باشید، بهتر است که از یک دوربین DSLR یا بدون آینه استفاده کنید. به طور کلی هرچقد سنسور شما بزرگ‌تر باشد عکس شما هم با کیفیت‌تر خواهد بود. برای عکاسی همه منظوره دوربین‌های Canon 5D Mark IV، Nikon D750، Sony a7R II، Sony a99 II، Pentax K-1، Fujifilm X-T2 و Sony a6500 می‌تواند برای شما مناسب باشد. اگر می‌خواهید عکاسی شهری انجام دهید دوربین Olympus O-MD E-M1 Mark II برای این کار عالی است. دوربین‌های Olympus PEN-F و Panasonic Micro Four Thirds هم بسیار خوب هستند. دوربین کوچک Sony RX1R II هم بهترین کامپکت موجود است.

 

دوربین در سفر

 

لنز

من فقط لنزهایی را در سفر با خود می‌برم که احساس می‌کنم به آن‌ها نیاز دارم، معمولا ۳ لنز کافی است اما هرگز بیش از ۵ لنز نمی‌شود. من با لنز زوم، عکاسی می‌کنم چون دوست دارم سبک سفر کنم و همچنین از امکانات زیادی که در اختیارم قرار می‌دهد نهایت استفاده را ببرم. بیشتر اوقات لنز‌های ثابت کیفیت بهتری دارند اما قابلیت‌های کمتری دارند. بنابراین، فقط یک لنز ثابت را در سفر با خود می‌برم که احساس کنم به آن نیاز دارم، مثلا وقتی می‌خواهم از افراد عکاسی کنم، لنز پرتره را با خود می‌برم. لنزهایی که معمولا در کوله پشتی سفر عکاس‌ها پیدا می‌شود شامل لنز تله فوتو برای نمای دور و نزدیک، لنز نورانداز و لنز تله فوتو کوچک است. برای افزایش میدان در لنز تله فوتو از تبدیل 1.4x استفاده می‌کنم. کوله پشتی سفر من شامل یک لنز ۷۰-۲۰۰، یک لنز ۱۰۰-۴۰۰ و یک لنز ۲۴-۷۰ یا ۲۴-۱۰۵ می‌شود.

 

لنز دوربین در سفر

 

فلاش

شما هرگز نمی‌دانید که با چه موقعیت‌های عکاسی مواجه می‌شوید. حمل یک فلاش در سفر، به شما این امکان را می‌دهد که در موقعیت‌هایی که نوری کافی ندارید عکس‌های با نوری مشابه روز بگیرید.

 

کارت حافظه

من معمولا کارت حافظه بیشتری از آنچه که نیاز دارم در سفر، با خود می‌برم و همه عکس‌هایی که می‌گیرم را روی آن‌ها ذخیره می‌کنم تا زمانی که به خانه برمی‎‌گردم، بتوانم عکس‌هایی که گرفته‌ام را انتقال دهم. استفاده از کارت حافظه لسکار (Lexar) و ساندیسک (Sandisk) پیشنهاد می‌شود. برخی از دوربین‌های جدید دارای نسل جدید کارت حافظه CFast 2 و کارت XQD هستند که کاملا ارزش هزینه‌ای که بابت آن پرداخت می‌شود را دارد.

 

کارت حافظه دوربین در سفر

 

کیف

برای عکاسی‌های شهری از کیف شانه‌ای استفاده می‌کنم. همیشه کوچک‌ترین کیف را برای حداقل امکانات انتخاب می‌کنم. کیف‌های خوب زیادی در بازار وجود دارد که فهرست کردن آن‌ها خود نیازمند مقاله‌ای دیگر است. توصیه من این است که برای انتخاب کیف مناسب وقت بگذارید و تمام امکانات کیف را بررسی کنید. اگر امکانش بود با وسایلتان آن‌ها را امتحان کنید. از کیف دوربین در سفرهای کوتاه می‌توان به عنوان چمدان‌ هم استفاده کرد.کیفی که هم بتوان لوازم عکاسی و هم وسایل دیگر را در آن قرار داد. نکاتی که باید دقت کنید:

سایز: شما باید مطمئن شوید که کوله پشتی‌تان در فضای مخصوص چمدان هواپیما جا می‌شود.

ضدآب: شما به یک کوله پشتی دوربین ضدآب نیاز دارید،‌ حتی اگر باران و برف و تگرگ را پیش‌بینی نکرده باشید.

چیدمان: شما نیاز دارید که به وسایلتان، سرعت و آسانی دسترسی داشته باشید.

 

کیف دوربین در سفر

 

فیلتر

هرچند وقتی عکس‌ها را ادیت می‌کنم از فیلترهای دیجیتالی استفاده می‌کنم، اما همچنان یک فیلتر پولاریزه و یک فیلتر ND با خود به سفر می‌برم. فیلتر پولاریزه کمک می‌کند تا درخشندگی آب، شیشه و برگ درختان را کاهش دهد و آبی آسمان را تیره تر و سفیدی ابرها را درخشان‌تر کند. فیلتر ND از لوازم عکاسی برای محو کردن آب و ابرها است. بهتر است با کیفیت‌ترین فیلتر را تهیه کنید.

 

بندآویز

من از بندآویز Black Rapid دو تایی و تک تایی استفاده میکنم. دلیل اصلی این است که از شانه‌های شما نمی‌ریزند. برند مشهور دیگر برای عکاسانی که به سفر می‌روند، بندآویز UPstrap-Pro است که طراحی آن، از لغزش دوربین جلوگیری می‌کند. بندآویز Spider holsters هم یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها بین عکاسان است.

 

سه پایه

بسیاری از عکاسان مبتدی که به سفر می‌روند از سه پایه‌های ارزان قیمت استفاده میکنند که اگر در حین سفر خراب شد بتوانند آن را تعویض کنند. من از سه پایه‌های Really Right Stuff استفاده میکنم. دیگر برندهای مشهور شامل Manfrotto، Slik، Gitzo، Induro، Benro می‌شود. نکات مهمی که در مورد سه پایه باید به آن توجه کنید:

ارتفاع: بهتر است سه پایه‌ای بخرید که به اندازه قد خودتان بتوانید آن را بالا ببرید.

وزن: سه پایه‌هایی از جنس فیبر کربن بسیار سبک هستند اما ممکن است گران باشند. سه پایه‌ای بخرید که بتوانید همه جا با خود حمل کنید و خسته نشوید.

برای انتخاب بهترین سه پایه پیشنهاد می‌کنیم به مقاله "ضرورت سه پایه در عکاسی" مراجعه کنید.

رفلکتور و دیفیوزر

رفلکتورها و دیفیوزرها به شما کمک میکند که بدون اینکه وزن زیادی به وسایل خود اضافه کنید نور مناسبی را  برای عکاسی خود تامین کنید. من از کیت رفلکتور Westcott 5-in-1 برای کنترل نور در عکاسی از چهره در سفر‌های خود استفاده می‌کنم. همچنین به سادگی در کوله‌پشتی جا می‌شود.

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید