راهنمای انتخاب بهترین لوکیشن عکاسی در طبیعت‌ (قسمت اول)

شما هم در سفر و طبیعت مدام به دنبال پیدا کردن محلی مناسب برای عکاسی هستید؟ 
در این مقاله از بلاگ فوتوگالری حسین جوان به طور مفصل به عکاسی در طبیعت پرداخته و راهنمایی‌هایی را برای انتخاب بهترین لوکیشن‌های طبیعی و گرفتن عکس‌های استثنایی از طبیعت به شما ارائه می‌کنیم. از جمله مواردی که در این 2 مقاله به آن پرداخته می‌شود عبارتند از: انواع لوکیشن‌های عکاسی در طبیعت، آموزش انتخاب بهترین لوکیشن عکاسی، بهترین لوکیشن‌های طبیعی ایران برای عکاسی، نکات مهم و وازم موردنیاز در عکاسی از طبیعت. با مطالعه هردو قسمت مقاله می‌توانید بهترین مکان‌های عکاسی را انتخاب کنید و تجربه یک عکاسی به یاد ماندنی را برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید.

لوکیشن‌های عکاسی حرفه‌ای | آموزش عکاسی در طبیعت

عکاسی در طبیعت یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین انواع عکاسی است که با هدف ثبت زیبایی مناظر طبیعی و جلب توجه مخاطبین به جزئیات جذاب موجود در لوکیشن‌های طبیعی مختلفی مانند کوهستان‌ها، دریاها و اقیانوس‌ها، جنگل‌ها، صحراها و حتی زمین‌های سبز انجام می‌شود. عکاسی در طبیعت نیازمند داشتن تجربه در زمینه تنظیم دستی دوربین، استفاده مناسب از نور، زوم در منظره‌ها و ایجاد تراز در فریم‌ها می‌باشد. 
کلید موفقیت شما در عکاسی در لوکیشن‌های طبیعی، داشتن آگاهی کامل از شرایط آب و هوا و زمان مناسب برای عکاسی در محیط مورد نظر، برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تجهیزات مناسب مانند فیلترها و تله‌لنزها است. عکاسی در لوکیشن‌های طبیعی، فرصتی برای ثبت و نمایش زیبایی‌های خیره‌کننده کره زمین است که در سال‌های اخیر بسیار به آن پرداخته شده و بین طبیعت‌گردان و گردشگران کشورهای مختلف کاربرد زیادی دارد.

انواع مختلف لوکیشن طبیعی برای عکاسی

عکاسی در طبیعت شامل انواع مختلف لوکیشن‌ها است که هرکدام از زیبایی‌ها و جلوه‌های منحصر به فردی برخوردارند. برخی از انواع مختلف لوکیشن‌های طبیعی مناسب برای عکاسی عبارتند از:

 

1.    کوهستان‌ها: 

مناظر کوهستانی جذاب، دره‌ها، قله‌ها، رودخانه‌ها و طبیعت پوشیده شده از برف در فصول سرد سال از جمله زیبایی‌هایی هستند که در طبیعت کوهستانی و کوهپایه‌ای می‌توانید به آن‌ها برخورد کنید.

2.    دریا و ساحل: 

سواحل و اقیانوس‌ها با المان‌های زیبایی از جمله صدف‌ها و جانوران مختلف، غروب آفتاب خیره‌کننده، خیزش موج‌ها، سنگ‌های صیقلی و تپه‌های شن و ماسه انتخاب‌هایی بی‌نظیر برای عکاسی در طبیعت هستند.

3.    جنگل‌ها و مراتع سرسبز: 

جنگل‌ها با درختان بلند، برگ‌ها، رودخانه‌ها و مناظر سرسبز یک لوکیشن عالی برای عکاسی محسوب می‌شوند. صدف‌ها و گل‌ها نیز می‌توانند جزئی از عکس‌های شما در طبیعت جنگلی و سبز باشند که حتی در فصول سرد نیز با رنگ‌های متنوع خود، زیبایی و جلوه زیادی را به عکس‌های شما می‌دهند.

4.    بیابان و رمل‌های شنی کویر:

لوکیشن‌های گرمسیری مانند صحراها و بیابان‌ها با درختان کم و پوشش گیاهی خاص، تپه‌های شنی و رمل‌ها و دیگر عناصر مناطق خشک و کویری همیشه چشم‌اندازهای منحصر به فردی را برای عکاسی ارائه می‌دهند.

5.    دریاچه‌ها و رودخانه‌ها:

لوکیشن‌های طبیعی مانند آب‌های آرام دریاچه، چشمه‌های طبیعی کوهپایه‌ها و مناظر کوهستانی در کنار رودخانه‌های فصلی و محلی انتخاب‌های مورد علاقه بسیاری از عکاسان در طبیعت، بخصوص در فصول بهار و پاییز هستند.

6.    جزیره‌ها و صخره‌های بزرگ درون آب:

سفر به جزیره‌ها و اقامت در صخره‌ها و کوه‌هایی که در آب قرار دارند، فرصتی برای عکاسی از طلوع و غروب آفتاب و آسمان آبی در روز است. این لوکیشن‌های آبی به تجهیزات مخصوص و ضدآب احتیاج دارند.

7.    پارک‌ها و باغ‌ها:

اگر در شهر یا روستا هستید، پارک‌ها و باغ‌ها با گل‌ها، درختان و کوچه‌های شیب‌دار و باریک قدیمی نیز لوکیشن‌هایی هستند که می‌توانند مناظر زیبا و رنگارنگی برای عکس‌برداری شما ارائه کنند. ساعت عکاسی در این مکان‌ها به علت تردد بالایشان، باید به درستی تعیین شود.

8.    آبشارها:

آبشارها با جریان آب شدید خود و بخار و پودر آب تشکیل‌شده در قسمت پایینی‌شان نمونه‌ای از لوکیشن‌های عکاسی طبیعی هستند که در کنار صخره‌ها، گیاهان و درختان اطراف خود، ابهت بی‌نظیری به عکس‌های شما می‌بخشند.

9.    دشت و زمین‌های زراعی:

زمین‌های زراعی مسطح و دشت‌های طبیعی خارج از شهرها که معمولا پوشیده از گل‌ها و گیاهان رنگارنگ نیز هستند، با افق دیدی پهناور و گسترده خود می‌توانند بهترین لوکیشن برای عکسی در طبیعت بهاری باشند.

پیدا کردن بهترین لوکیشن‌های عکاسی در ایران

ایران کشوری است با تنوع طبیعتی و فرهنگی فراوان که برخی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی جهان را در خود جای داده است. در نقاط مختلف این کشور، مکان‌های طبیعی زیبایی مانند کوه‌ها، دریاها، کویرها و جنگل‌ها همراه با آثار تاریخی مانند امارات مجلل، سازه‌های تاریخی و بازارهای باستانی وجود دارد. 
نمونه‌هایی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در ایران شامل یزد با جاذبه‌هایی مانند شهر مفتخر یزد، آبشارهای بیک‌آباد، کاروانسرای زیارت، صحراهای عظیم ریگ‌جنگل و یاسوج با مناظری چون دره عشق، دره دانه‌فرنگ و غار آردشیر می‌باشد. 
ایران یک مقصد عالی برای عکاسان است که به دنبال ثبت لحظات به یاد ماندنی در محیط‌های بی‌نظیر هستند. روستاها و شهرهای بسیاری مانند شیراز، اصفهان و کاشان در ایران هستند که به تنهایی می‌توانند بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی شما باشند.( در مقاله‌ای دیگر از بلاگ فوتو گالری حسین جوان به معرفی بهترین لوکیشن‌های عکاسی موجود در شهرهای مختلف ایران خواهیم پرداخت.)

 

اگر می‌خواهید از سفر و طبیعت‌گردی‌ خود نهایت لذت را ببرید و هرلحظه دغدغه عکاسی و تجهیزات موردنیاز آن را نداشته باشید، می‌توانید از پکیج‌های عکاسی فوتوگالری حسین جوان استفاده کنید.

معروف‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در طبیعت ایران

ایران با طبیعت چندان وسیع و متنوع خود، دارای انواع لوکیشن‌های عکاسی است که معروفیت جهانی دارند. برخی از معروف‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در طبیعت ایران عبارتند از:


1. دشت سده: با چمن‌های سبز آن و رنگارنگی گل‌های بهاری، دشت سده در استان مازندران یکی از بهترین مکان‌های عکاسی در ایران است.
2. دریاچه هامون: در استان سیستان و بلوچستان، دریاچه هامون با مناظر مهیب خود و پرندگان مهاجری که در اینجا توقف می‌کنند، یکی از محبوب‌ترین لوکیشن‌های عکاسی در ایران است.
3. دره قرآن: واقع در استان خراسان رضوی، لوکیشن دره قرآن با کوه‌های بلند و شیب‌های آن‌ها، منظره‌هایی فوق‌العاده برای عکاسی ارائه می‌دهد.
4. کویر کالوند: در استان یزد، کویر کالوند با کوه‌های شنی رنگین و ماسه‌های طلایی، لوکیشنی ایده‌آل برای عکاسی در طبیعت می‌باشد.
5. جنگل‌های هیرکانی: در استان کردستان، جنگل‌های هیرکانی با پوشش چشمگیر درختان و آبشارهای زیبا، یکی از مناطق خیره‌کننده برای عکاسان است.
6. شهر مشهد: این شهر با حرم مطهر امام رضا(ع) و بقایای تاریخی دیگر، یک لوکیشن زیارتی با مکان‌های مذهبی معروف برای عکاسی و سفر افراد علاقه‌مند به عکاسی با تم مذهبی و اسلامی است.

 

این لوکیشن‌های عکاسی فقط نمونه‌ای از طبیعت و جاذبه‌های خیره‌کننده عکاسی در ایران هستند. بسیاری از مناطق دیگر مانند دماوند، جزیره قشم و دریاچه ارومیه نیز لحظات زیبایی را به عنوان خاطره در دوربین عکاسان ثبت می‌کنند.

پایان قسمت اول مقاله

پس از خواندن قسمت اول مقاله انواع لوکیشن عکاسی در طبیعت ایران و جهان را شناخته و نحوه انتخاب لوکیشن طبیعی را برای عکاسی متوجه شدید.

در قسمت دوم این آموزش، نکات مهم و کاربردی عکاسی در طبیعت و لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای این سبک عکاسی را به شما توضیح خواهیم داد.

 

معرفی لوکیشن های عکاسی در تهران و اطراف تهران

یکی از خدمات ما در فوتوگالری جوان معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی در تهران و اطراف آن است که با توجه به رشته عکاسی و محدوده لوکیشن دسته بندی شده اند

 

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید