آموزش عکاسی از غذا

چگونه از غذا عکاسی کنیم؟

 

هر روز شاهد عکس‌های زیبا و خیره کننده‌ای از غذاها در جاهای مختلف هستیم، اما به ندرت دقت می‌کنیم که چه چیزی این عکس‌ها را اینقدر جذاب کرده است. برای کریسمس کتابی با موضوع راهنمایی‌هایی برای تزیین و عکاسی از غذا‌ها را ورق می‌زدم که با نکته‌هایی خیلی ساده برای عکاسی از غذا آشنا شدم که در ادامه ۵ تا از بهترین آنها را توضیح داده‌ام. به کمک این شگردها کاری کنید آب از دهان مردم راه بیفتد.

در ادامه نکات لازم برای عکاسی از غذا را به شما خواهیم آموخت.

 

 

۱- ظرف غذا را از پشت یا پهلو نورپردازی کنید

 

در هنگام عکاسی از غذا، استفاده از فلاش یا نورپردازی از جلو باعث کمتر دیده شدن سایه‌ها و بافت خیلی از غذاها می‌شود. اگر از پشت یا پهلو نورپردازی کنید، بافت بیشتری ایجاد شده و رطوبت ها درخشش بیشتری پیدا می‌کنند. سعی کنید تا حد امکان از یک منبع نور خیلی بزرگ استفاده کنید، این منبع نور می‌تواند یک پنجره بزرگ با نور غیر مستقیم پخش شده یا فلاش داخل سافت باکس باشد.

 

 

۲- تزئین غذا

 

- در عکاسی از غذا برای چیدمان وقت بگذارید تا آن را زیبا جلوه دهید. گاهی آنقدر روی غذای اصلی تمرکز می‌کنیم که تزئین و زیباسازی آن را فراموش می‌کنیم.

- مطمئن شوید هیچ خرده غذایی در اطراف نریخته باشد (این بزرگ ترین خطاست!).

- اگر قرار است از خوراکی منجمد/گرم عکاسی کنید، این کار را بلافاصله قبل از اینکه آن خوراکی آب/خنک شود انجام دهید.

- خوب نگاه کنید که تکه های غذا به شکل جذابی روی هم قرار گرفته باشند.

- تصور کنید دلالان متبحر ملک چطور یک خانه را فوق العاده نشان می دهند؟ شما قرار است این کار را با عکاسی از غذا انجام دهید.

- چاشنی اضافه کنید. جزئیات! جزئیات! جزئیات!

 

 

آموزش عکاسی از غذا

 

 

۳- اهمیت پس زمینه در عکاسی از غذا

 

غذا در ناحیه مرکزی عکس قرار می‌گیرد، اما پس‌زمینه، محیط اطراف آن را ایجاد می‌کند. قصد دارید چه حالتی ایجاد کنید؟ یک شام رمانتیک با جام و رومیزی سفید رنگ؟ یا قرار است پس‌زمینه، یک پیک‌نیک تابستانی به همراه چند ساندویچ روی پتو با یک سبد چوبی باشد؟ یا یک عکس منحصر بفرد از غذا با پس‌زمینه سفید رنگ بی پایان؟ اگر کمی زمان برای انتخاب جزئیات صرف کنید، صددرصد عکس‌های بهتری خواهید داشت. از پس زمینه خوب برای روایت یک داستان استفاده کنید.

پس یادتان باشد که پس زمینه در عکاسی از غذا بسیار با اهمیت است

 

 

۴-در عکاسی از غذا از زاویه های جالب عکاسی کنید


یکی از مفیدترین نکات در تمام شاخه‌های عکاسی مخصوصاً در مورد عکاسی از غذاها، انتخاب زاویه مناسب است. هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که از همان زاویه‌ای از غذا عکس بگیرید که افراد با نگاه کردن به بشقابشان آن را می‌بینند. با یک زاویه پایین عکاسی کنید یا حتی کاملا مستقیم از بالا، خجالت نکشید، کمی دوربین را کج کنید تا جذابیت بصری بیشتری به عکس بدهید.

 

 

۵- نزدیک تر شوید

 

در عکاسی از غذا نیازی نیست تمام غذا را در کادر قرار دهید. گاهی بهترین عکس‌ها، کلوزآپ‌هایی از جزئیات هستند. لایه لایه بودن قسمتی از یک کیک خوشمزه را به بیننده نشان دهید، جزئیات چکاندن سس مخصوص جوجه کباب یا دودی که موقع کباب درست کردن به هوا بلند می شود، کاری کنید دهانشان با دیدن قطعه های نارگیل مخلوط شده با عصاره لیموترش و بستنی کاکائویی آب بیفتد.

 

 

نکات عکاسی از غذا

 

 

در انتها برای سفارش عکاسی از غذا روی لینک زیر کلیک کنید


       ثبت سفارش عکاسی غذا       

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید