راهنمای عکاسی عروسی و نامزدی

برنامه‌ریزی جشن عروسی و نامزدی شامل بخش‌های هیجان انگیزی مانند عکاسی است. عکس‌های جشن نامزدی برای عروس و داماد‌ها خاطره‌انگیز هستند، چون در آن روز کمتر استرس دارند و می‌توانند ژست‌های جذاب‌تری را امتحان کنند. در مقابل، عکاسی عروسی معمولاً سبک کلاسیک‌تر و جدی‌تری دارد. عکاسی نامزدی می‌تواند یک فرصت خوب برای تمرین عروس و داماد‌ها باشد. آنها با نحوه ژست گرفتن و جزئیات برنامه عکاسی آشنا می‌شوند، محل عکاسی را مشاهده می‌کنند و با سلیقه و روحیه عکاس هماهنگ می‌شوند. بنابراین، توصیه بسیاری از افراد حرفه‌ای در زمینه تشریفات و خدمات عروسی این است که عکاس خود را برای جشن نامزدی و عروسی یکسان انتخاب کنید.

 

راهنمای عکاسی عروسی و نامزدی

 

عکاسی از جشن نامزدی و عروسی را می‌توان یکی از قسمت‌های اساسی برنامه‌ریزی دانست. همه عروس و داماد‌ها می‌خواهند عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیز از شیرین‌ترین روز زندگیشان داشته باشند و برای این منظور هم هزینه‌های زیادی می‌کنند. اما فقط پول خرج کردن کافی نیست برای داشتن عکس‌های خوب نامزدی و عروسی باید به نکات دیگری هم توجه کنید که باعث می‌شوند عکاسی عروسی و نامزدی شما بهتر شود و تغییرات مثبت زیادی در عکس‌های شما اتفاق بیفتد. به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنم که این راهنمای جامع در مورد عکاسی نامزدی و عروسی را بخوانید. در این مقاله با نکات مفیدی آشنا می‌شوید که به شما در گرفتن عکس‌های بهتر از جشن عروسی و نامزدی کمک می‌کند.

 

برای مشاهده نمونه کارهای حسین جوان به صفحه "عکاسی عقد و عروسی" مراجعه کنید.

 

انتخاب عکاس عروسی و نامزدی

دو عامل مهم در انتخاب عکاس جشن عروسی و نامزدی وجود دارد: سبک کار عکاس و شخصیت او.

همه ما می‌دانیم که اگر در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید، لیست طولانی از بهترین عکاسان عروسی و نامزدی را خواهید دید. اما چیزی که کار یافتن عکاس مناسب جشن را آسان‌تر می‌کند، تشخیص سبک کار عکاس و هماهنگی آن با سبک مورد پسند شما است. شاید فکر کنید که عکاسان عروسی و نامزدی یک سبک معین دارند و نمی‌توان تفاوت زیادی بین کار آنها دید. در این حالت باید با توجه بیشتری به نمونه کار‌های عروسی متفاوت نگاه کنید تا به تفاوت آن‌ها پی ببرید. برخی عکاسان از تکنینک‌های مختلف برای عکاسی عروسی استفاده می‌کنند که شما را با هر سلیقه و انتظاراتی که دارید متعجب می‌کنند.

 

اما مهارت بالا نباید تنها عامل شما برای انتخاب عکاس باشد. شخصیت و حس طنز عکاس عروسی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. احتمالاً روز جشن شما، همسرتان و سایر اعضای خانواده استرس زیادی خواهند داشت. بنابراین نمی‌خواهید عکاس عروسی نیز برایتان به مشکل دیگری تبدیل شود. حتی اگر همه چیز به خوبی انجام شود هم یک عکاس بدخلق و کم حوصله می‌تواند از خوشحالی روز عروسیتان بکاهد. شاید فکر کنید که شما فقط چند روز قرار است با عکاس خود سر و کار داشته باشید و هر کس و با هر اخلاقی را می‌توان برای مدت کوتاه تحمل کرد. اما موضوع به این راحتی‌ها هم پیش نخواهد رفت! پس بهتر است علاوه بر کار حرفه‌ای، شخصیت عکاس جشن عروسی و یا نامزدی را نیز در نظر بگیرید.

 

همچنین در صفحه ژست عکاسی میتوانید بهترین ژستهای عکاسی عقد و عروسی را ببینید

 

عکاس متخصص برای عکاسی عروسی و نامزدی

بعضی از عکاسان تخصص خاصی در عکاسی از جشن عروسی و نامزدی دارند، اما برخی دیگر ممکن است در زمینه‌های دیگر مانند عکاسی کودک و عکاسی مدلینگ هم کار کرده باشند. عکاسی کودک سبکی متفاوت از عکاسی عروس به نظر می‌آید، اما نشان دهنده مهارت بالای عکاس است. در مورد عکاسی مدلینگ هم باید بگوییم این روز‌ها طرفداران زیادی در میان عروس و داماد‌ها دارد. پس اگر دوست دارید عکس‌های دو نفره متفاوت داشته باشید، عکاسی مدلینگ را نیز در نظر بگیرید. در این حالت بهتر است عکاسی را انتخاب کنید که علاوه برعکاسی نامزدی و عروس، در عکاسی مدلینگ نیز ماهر باشد.

 

عکاسی عروسی

 

هزینه عکاسی عروسی و نامزدی

هزینه عکاسی در جشن عروسی ممکن است بسیار متفاوت باشد. برای مثال اگر عمارت عکاسی زیبا و لوکس را برای عکاسی جشن خود انتخاب کنید، احتمالاً مبلغ ورودی آن هزینه‌ها را به شدت افزایش می‌دهد. در مورد باغ عکاسی نیز وضع به همین شکل است. معمولاً عکاسی یکی از بخش‌های هزینه بر جشن عروسی و نامزدی محسوب می‌شود که عوامل زیادی مانند تجربه‌ی عکاس، تعداد دوربین‌ها، نوع دوربین و تعداد شات‌های عکاسی بر قیمت آن اثر خواهند داشت. حتی اگر مبلغی که قرار است صرف عکاسی نامزدی و عروسی کنید برایتان مهم نباشد، باید درباره‌ی تمام این موارد با عکاس خود قبل از جشن به توافق رسیده باشید. اگر تمامی موارد تأثیر‌گذار بر عکاسی از قبل در قرارداد ذکر شده باشند، احتمالاً دیگر با مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

 

مقاله عوامل تاثیرگذار در قیمت عکاسی عقد و عروسی میتواند کمک بزرگی به شما دراین مورد بکند.

 

زمان مناسب برای عکاسی عروسی و نامزدی

حال که عکاس عروسی مورد علاقه خود را پیدا کرده‌اید، وقت آن رسیده که زمان مناسب عکاسی را نیز با اون تنظیم کنید. اگر قصد دارید کلیپی از عکس‌های عروسی و نامزدی را در جشن خود نشان دهید، باید به عکاس زمان لازم برای ادیت عکس ها را بدهید. احتمالاً دو تا سه ماه قبل از مراسم زمان خوبی برای عکاسی خواهد بود. اما اگر به دنبال نشان دادن عکس‌های عروسی در جشن نیستید، دست شما برای انتخاب روز عکاسی باز است. این نکته بیشتر برای عروس و داماد‌هایی سودمند است که به دنبال عکاسی فرمال و قبل از جشن خود هستند. بعضی از عروس و داماد‌ها نیز تمایل دارند بر اساس دلایل مختلف مثل کم کردن هزینه‌ها در روز جشن عروسی و یا نامزدی عکس‌های خود را بگیرند.

 

در مورد فصل عکاسی عروسی نیز باید بگوییم تابستان معمولاً زمان مناسبی نیست. عروس و داماد‌هایی که اواسط تابستان به باغ عکاسی می روند معمولاً در وسط روز خسته می‌شوند و قدرت ادامه کار را نخواهد داشت. و یا اینکه عکس‌ها به دلیل نور زیاد خورشید کیفیت لازم را نخواهند داشت. سردی زمستان نیز به احتمال زیاد برای عروس و دامادی که قرار است ساعت‌ها برای ساخت کلیپ و عکس‌برداری در محیط باغ باشند، قابل تحمل نیست. به نظر بسیاری از عکاسان، بهار و پاییز همیشه بهترین فصل‌ها برای عکاسی عروسی و نامزدی هستند. این فصل‌ها چه از نظر دمای هوا و چه از نظر زیبایی مناظر طبیعی، برای عکاسی عروسی برجسته هستند.

 

بهترین لوکیشن برای گرفتن عکس‌های عروسی و نامزدی

بعضی از عروس و دامادها خود مکانی خاطره‌انگیز را برای عکاسی انتخاب می‌کنند که در این صورت باید از قبل با عکاس خود هماهنگ شوند. اما اگر مکانی خاص و خاطره‌انگیز را در ذهن ندارید، به تجربه‌ی عکاس خود اعتماد کنید. تمامی آتلیه‌های عروسی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی خبر دارند و با توجه به سلیقه و سبک مورد پسند شما یکی را انتخاب می‌کنند. عمارت‌های زیبا و باغ‌های مختلف با دکوراسیون ویژه برای عکاسی عروس و داماد وجود دارند که می‌توانید با شکوه‌ترین تصاویر دو نفره‌ی زندگیتان را در آن‌ها ثبت کنید. این روز‌ها همچنین عکاسی در لوکیشن‌های طبیعی مختلف، مانند عکاسی در قشم و یا شهر‌های شمالی نیز طرفداران زیادی دارد. عکاسی عروسی در مناظر طبیعی هم بسیار زیبا و خاص هستند.

 

معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی تهران و اطراف تهران

 

عکاسی در مراسم عروسی و نامزدی

عکس‌هایی که در عمارت و باغ می‌گیرید قطعاً بسیار زیبا و با شکوه خواهند بود، اما عکاسی از خود مراسم عروسی چطور؟ بهتر است با عکاس خود صحبت کنید تا در روز جشن و در تالار پذیرایی و یا باغ تالار عروسی حضور داشته باشد و از لحظات شاد شما عکس‌های ناب بگیرد. عکس‌های عروسی به آتلیه محدود نمی‌شوند. خصوصاً اگر قصد برگزاری مراسم عقد در تالار را دارید، عکس‌های زیبا با سفره عقد را فراموش نکنید. گرفتن عکس‌های خانوادگی در مراسم عقد و تالار پذیرایی نیز از دیگر مواردی است که باید برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

 

لباس مناسب برای عکاسی عروسی

 

لباس مناسب برای عکاسی عروسی و نامزدی

وقتی موضوع انتخاب لباس مناسب عکاسی عروس مطرح می‌شود، همیشه ساده‌ترین‌ها بهترین‌ انتخاب هستند. انتخاب مدل لباسی ساده و شیک چه برای عکاسی فرمال، چه نامزدی و چه عروسی همیشه در خلق عکس‌های بی‌نظیر تأثیر زیادی دارد. در انتخاب لباس می‌توانید از عکاس خود نیز کمک بگیرید. همچنین برخی از آتلیه‌های عروس لباس رایگان به شما ارائه می‌دهند، اما از این موضوع قبل از روز عکاسی اطمینان حاصل کنید. در انتخاب رنگ لباس نامزدی نیز اول به سلیقه خودتان و بعد به لوکیشن عکاسی توجه کنید.

 

جهت ررزو عکاسی عقد و عروسی ابتدا به صفحه تعرفه عکاسی مراجعه کنید و پس از بررسی با ما تماس بگیرید.

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید