آشنایی با انواع ژست عکاسی

آشنایی با انواع ژست عکاسی

زمانی که قصد دارید تصویر خودتان را در نگاه دیگران منحصر به فرد نشان دهید، باید ژست عکاسی خاصی را انتخاب کنید. در اصل شما با انتخاب ژست مناسب، می توانید با مخاطبتان صحبت کنید. اما منظور از ژست چیست و چرا ما باید برای تاثیرگذاری بر روی دیگران آن را رعایت کنیم؟ اجازه دهید بیشتر با ژست گرفتن در عکاسی آشنا شویم. 

ژست عکاسی

ژست عکاسی

 

منظور از ژست عکاسی چیست؟

در عکاسی، منظور از ژست، حالتی است که شخص در آن قرار می گیرد تا زیبایی خود را بیشتر در معرض دید عکاس قرار دهد. ژست ها می توانند توسط عکاس به شیوه ها و دستورالعمل های خاصی تنظیم شوند. هدف از ژست گرفتن در حین عکاسی، این است که چهره، اندام و در کل ظاهر فرد مورد نظر در عکس به بهترین شکل دیده شود. 

ژست عکاسی می تواند شامل موقعیت بدن، حرکت، زاویه دید، بیان چهره و اشتیاق فرد باشد. هدف اصلی از انتخاب ژست مناسب، به دست آوردن یک عکس زیبا، جذاب و با شخصیت است که بتواند پیام و احساس مورد نظر را به مخاطبان منتقل کند. بسته به نوع عکس و موضوع آن، ژست های عکاسی متفاوتی را می توان مشاهده کرد. 

برخی از ژست های معروف عکاسی شامل ژست های پرتره (Portrait)، ژست های خانوادگی (Family)، ژست های مدلینگ (Fashion)، ژست های ورزشی (Sports) و ژست های طبیعی (Nature) می شوند. هر نوع عکس ممکن است نیازمند ژست خاص خود باشد. انتخاب نوع ژست در عکاسی، نشان دهنده مهارت عکاس در ایجاد ترکیبی از زیبایی، هنر و ارتباط برقرار کردن با دیگران است. 

انواع ژست عکاسی

ژست های عکاسی می توانند بسته به سبک، موضوع و هدف عکاسی متفاوت باشند. در این میان برخی از ژست ها توسط بیشتر عکاسان استفاده می شوند و نتیجه قابل قبولی هم به همراه دارند. از جمله این ژست ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژست پرتره (Portrait Pose)

ژست عکاسی پرتره برای عکاسی از افراد استفاده می شود. در این ژست، فرد مورد عکاسی معمولا در حالت نیم رخ یا تمام رخ قرار می گیرد. در واقع هدف از این ژست، نمایش صورت، اعتماد به نفس و شخصیت فرد است که با عزت نفس تمام اجزای صورت خود را در مقابل دید مخاطب قرار داده می دهد. 

ژست عکاسی پرتره

ژست عکاسی پرتره

 

ژست سایه‌دار (Shadow Pose)

در این نوع ژست، می توان با استفاده از نور و سایه، الگوهای جالبی روی صورت یا بدن ایجاد کرد. این نوع ژست برای عکاسی، به عکس ها جذابیت و زیبایی بیشتری می بخشد. حتی می تواند حالت مرموزانه و ابهام آمیزی هم به خود گیرد که جذابیت عکس را افزایش دهد. 

ژست عکاسی مدلینگ (Modeling Pose)

ژست عکاسی مدلینگ معمولا برای عکاسی از مد و فشن استفاده می شود. در این ژست، فرد مورد عکاسی با حرکات، اعمال و زاویه های مختلف، لحظات بی نظیر را ثبت می کند. مثلا ممکن است شما تصور کنید شخصی که در تصویر وجود دارد، همان لحظه در حال انجام دادن همان کار مشخص است. در حالی که این مهارت عکاس را نشان می دهد که چنین زنده، آن لحظه را به تصویر کشیده است. می توان در نمونه کارهای عکاسی بیشتر عکاسان، این مدل ژست ها را مشاهده کرد. 

ژست حرکت (Action Pose)

از دیگر نمونه ژست های متداول عکاسی، ژست حرکت است. در این ژست، فرد در حالت حرکت قرار می گیرد. مثلا ممکن است در حالت پرتاب، پرواز، پریدن، راه رفتن و سایر حرکات دینامیک قرار گیرد؛ که گویی همان لحظه در حال انجام آن کار است. 

ژست عکاسی طبیعی (Natural Pose)

مطلوب ترین و زیباترین نوع ژست، ژست طبیعی است که در آن فرد به طور طبیعی به سمت دوربین قرار می گیرد. هدف از این ژست، ثبت لحظات طبیعی و زندگی روزمره است. همچنین می توان حس سرزندگی و طبیعی بودن را از این نوع ژست ها به خوبی دریافت کرد. 

ژست حرکت در عکاسی

ژست حرکت در عکاسی

 

ژست رویایی (Dreamy Pose) 

در این نوع ژست، با استفاده از نور، حرکت و زاویه های خاص، جوی رویایی به تصویر می توان بخشید. گویی در یک دنیای خیالی قرار دارید و اتفاقاتی که در اطراف شما رخ می دهند، ویژه و باورنکردنی هستند. اصولا در این نوع عکاسی، بسیار به لوکیشن عکاسی توجه می شود؛ زیرا نوع لوکیشن تصویر می تواند حالت رویایی تر و جذاب تری به عکس ببخشد. از بلاگ راهنمای انتخاب لوکیشن عکاسی خیابانی در تهران بازدید کنید تا بدانید چه نوع لوکیشن هایی برای ژست عکاسی رویایی بهتر و مناسب تر هستند. 

آموزش ژست های عکاسی مناسبتی 

یک عکاس و فیلمبردار خوب و حرفه ای، تنها نباید به دوربین و نوردهی مناسب توجه کند. بلکه عکاس حرفه ای در کنار این موارد، باید به ژست عکاسی نیز برای تهیه عکس منحصر به فرد توجه نماید. ممکن است بسیاری تصور کنند که تنها با خرید یک دوربین حرفه ای و گران قیمت، می توانند به عکاس خوبی تبدیل شوند. در حالی که اگر عکاس با انواع ژست های مناسبی آشنا نباشد، نمی تواند به خوبی تصویر پیش روی خود را ثبت کند. 

اگر علاقه مند به کسب آموزش عکاسی و فیلمبرداری هستید، تنها کافیست پکیج های فیلمبرداری ما را تهیه کرده و دوره های آموزشی را همراه با سپری کنید. ما در این دوره های آموزشی به شما از صفر تا صد عکاسی و فیلمبرداری را بیان می کنیم تا شما تبدیل به یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای شوید. حال اجازه دهید بیشتر در مورد انواع ژست های عکاسی برای شما صحبت کنیم. 

ژست عکاسی از تولد

در ژست عکاسی تولد می توان از لوازم جشن در تصویر استفاده کرد. مثلا بادکنک ها، شمع، کیک تولد و که جلوه زیبایی به تصویر می بخشند. 

ژست جشن عقد و عروسی

در ژست عکاسی عقد و عروسی جلوه های فوق العاده زیبایی وجود دارد که می توان از هر کدام آنها برای زیبایی بیشتر تصویر استفاده کرد. مثلا در ژست عکاسی عروسی از نگاه عاشقانه، بوسه، آغوش، لمس کردن و می توان استفاده کرد تا تصاویر به یادماندنی و خاطره انگیزی آفرید. در بلاگ راهنمای عکاسی عقد و عروسی برخی از نمونه ژست های عکاسی برای مشاهده وجود دارند. 

ژست عکاسی عقد و عروسی

ژست عکاسی عقد و عروسی

 

ژست عکاسی از لباس و پوشاک 

عکاسانی که در دنیای فشن و مد فعالیت می کنند یا تمایل دارند که فعالیت کنند، باید در مورد ژست عکاسی لباس و پوشاک اطلاعات کافی به دست آورند. این که حالت ایستادن مدل لباس باید به چه صورت باشد، یا این که ژست عکاسی پوشاک بدون مانکن باید چگونه باشد که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و مواردی از این قبیل که نیاز به آموزش خواهد داشت. می توان در بلاگ راهنمای عکاسی لباس نمونه ای از این ژست ها را مشاهده کرد.  

ژست جشن فارغ التحصیلی

ژست عکاسی فارغ التحصیلی از نمونه ژست هایی است که باید پر از خاطرات باشد. یعنی عکاس باید چنین تصویری را به گونه ای ثبت کند که فرد مورد عکاسی بعد از سالها، با هر بار دیدن عکس خاطرات زیبای خود را در آن روز به یاد آورد. 

ژست عکاسی شرکتی و سازمانی

در نهایت نیز باید به ژست عکاسی سازمانی و شرکتی اشاره کنیم که به نوعی معرف شغل و کسب و کار فرد مورد عکاسی است. البته ژست عکاسی شرکتی ممکن است به صورت گروهی هم باشد که این نوع عکس ها نیاز به دقت و حساسیت بیشتری دارند؛ زیرا باید تصویری از یک گروه بزرگ را در یک قاب گنجاند، در حالی که همه به زیباترین شکل ممکن در آن قاب قرار گرفته اند. 

ژست عکاسی سازمانی و شرکتی

ژست عکاسی سازمانی و شرکتی

 

تعرفه عکاسی چقدر است؟ 

تعرفه عکاسی بسته به این که عکاسی در چه مدت زمانی باید انجام شود، تعیین می شود. مثلا میزان هزینه و تعرفه عکاسی برای یک ساعت با سه ساعت متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، بهتر است با ما ارتباط برقرار کنید تا بسته به موقعیت، نوع عکاسی، تعداد عکس مورد نظر و میزان تعرفه را برای شما تعیین نموده و بیان کنیم. 

 

تخفیف اولین سفارش

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید